Tuesday 26 April 2016

Red squares and red hearts ♥ / Piros négyzetek, piros szívek ♥

 
 
 
It all began with a phone call when my friend told me that they are going to change my goddaughter's, Hanna's crib to a bed. That's right, a big 2 and a half years old needs a bigger bed as well! :) The new bed has arrived and my friend asked me if I could make a bed cover quilt and a wall hanging as well.. We have discussed that she wanted red colours and hearts but other than that she trusted my creativity.. As we hang up the phone, I already started planning..
Of course it took quite a long time to get ready with it, and I must confess that the wall hanging is still on the way..but better later then never, right?
I used some of my scraps and some Moda Bonnie and Camille Hello Darling fabrics for the quilt. (The binding is also made from this collection and of course I have purchased it in my favourite local fabric shop, Stoffsalat.)
The quilt measures about 80 x 160 cm (31 x 61 inches).
I definitely wanted to make a matching pillow as well and as I have appliquéd hearts on the quilt, the heart pattern was given. I have sewn together the little scraps and appliquéd in a heart form onto the white pillow fabric.
I think at the end I even liked the pillow more than the quilt itself... :)
After taking more than enough photos of them, I wrapped them up, sent them off, and now they are laying proudly on their little owner's bed... :)
 
.............................................................................................................................................................................
 
Az egész úgy kezdődött, hogy a barátnőm felhívott és  elújságolta, lecserélik Hanna keresztlányom kiságyát. Így is van, egy nagy 2 és fél évesnek már nagyobb ágy is jár! :) Az új ágy már meg is érkezett és a barátnőm megkérdezte, hogy készítenék-e hozzá egy ágytakarót, illetve ágyvédőt.. Megbeszéltük, hogy piros árnyalatokat és szíveket képzelt el, de a többit tulajdonképpen rám bízza.  Amint letettük a telefont, már neki is álltam a tervezésnek...
Persze a megvalósítás kissé váratott magára, és bevallom az ágyvédő sajnos még mindig nem készült el, de ami általában nálam késik, az nem múlik..
A takaróhoz különböző maradék anyagokat, illetve néhányat Moda Bonnie és Camille Hello Darling kollekciójából használtam fel. (A szegély is ebből készült és természetesen a kedvenc, itteni, Stoffsalat boltomban szereztem be.)
Az ágytakaró mérete kb. 80 x 160 cm.
Mindenképp szerettem volna még egy hozzá illő párnát is készíteni, és mivel szíveket applikáltam a takaróra, a szív minta adott volt. Apró maradék anyagdarabokat varrtam össze és applikáltam szív formában a fehér párnaanyagra.
Azt hiszem, a végén még jobban is tetszett, mint maga a takaró... :)
Miután több, mint elég képet készítettem róluk, becsomagoltam, feladtam őket és most már ott büszkélkednek kis tulajdonosuk ágyikóján.. :)
 








A little detail.. / Egy apró részlet..



To Hanna with love, Your godmother 2016.
Here it is on Hanna's bed (Photo from my friend) / Itt is van, Hanna ágyán (Fotó a barátnőmtől)

No comments:

Post a Comment