Saturday 2 January 2016

A new year and a new quilt ♥ / Egy új év és egy új takaró ♥




I am soooo glad I finished this blanket!!!! It was a huge project and took me a lot of time to get it done. You can read more about how I started it here

This my very first Christmas quilt and I think it is beautiful!!! (Only the binding I am not very happy with, but I didn't have the strength to take it off and start all over again.. )

It measures about 155 x 180 cm (61 x 70 inches), so it is perfect for some Christmas snuggling... :) 
I sewed 20 granny patches with 2,5 inch squares. The fabric is 25th and Pine by Basicgrey-Moda and I was following this tutorial.
For the backing I used red fleece and I quilted it with diagonal and straight lines. I was very tempted to do some free hand mashine quilting (FMQ), but I have never done it yet and my trials were not very convincing, so I dropped the idea.. 
I went for a candy cane look for the binding, but as I mentioned this is the only part I am really not satisified with.. I should practice it much more... I am always scared of this part...
But here you are, the whole blanket itself from the front:

..................................................................................................................................................................................

Annnyira boldog vagyok, hogy befejeztem ezt a takarót!!!! Nagy munka volt, sok időmbe telt, mire elkészült. Itt olvashattok róla, hogy mikor is kezdtem.

Ez az első karácsonyi takaróm és szerintem gyönyörű!!! (Egyedül a szegélye nem tetszik annyira, de már nem volt erőm leszedni és újra nekiállni..)

Körülbelül 155 x 180 cm, úgyhogy igazán megfelelő egy kis karácsonyi összebújáshoz.. :) 
Összesen 20 nagyi kockából áll, a kis kockák kb. 6,3 cm-esek (2,5 inch). Az anyagot interneten rendeltem (25th and Pine by Basicgrey-Moda) és ezt az angol nyelvű mintát követtem.
A hátulja piros polár anyag és átlós, illetve egyenes vonalakkal varrtam össze. Nagyon szívesen használtam volna szabadkézi gépi tűzést, de még sosem használtam korábban és a próbálkozásaim sem voltak valami meggyőzőek, szóval inkább hagytam a dolgot..
A szegélyt olyan sétapálca alakú csíkos cukorka (candy cane) hatásúra szerettem volna, bár sajnos ez az egyetlen része a takarónak, amivel tényleg nagyon nem vagyok elégedett.. Hiába, ezt még gyakorolnom kell.. Ettől a résztől mindig félek kicsit...
De íme, a takaró teljes valójában elölről:


And from the back: / És hátulról:


And a few other photos as I couldn't get enough of it.. :) / 

És még néhány kép róla, mert nem tudtam betelni vele.. :)








Love, Sophiee

P.S.: Only 8 more days left to join the giveaway!!! Have a look at the details here.

U.I.: Már csak 8 nap a játékból!!! A részleteket itt találjátok. 

No comments:

Post a Comment